Головна » Статті » Калейдоскоп » Сторінка психолога

ЯК УНИКНУТИ АЛЕРГІЇ НА ШКОЛУ

Для більшості дітей 1 вересня - це завжди стрес і початок постканікулярного синдрому. Новий навчальний рік, перехід до іншої школи, додаткові заняття іноземною мовою, музикою і спортом - ніби перевірка дитячого організму на міцність. Не дивно, що школярик може стати вередливим, непоступливим, байдужим до навчання. А якщо це підліток - ще зухвалим і агресивним. Це - ознаки перевтоми. При перевтомі дитині не вистачає сил, аби запустити, а основне регулювати розумові процеси: вчасно концентрувати увагу, швидко перемикатися з одного виду діяльності на інший. Ось і виходить, що школяр просто не може сконцентруватися і мобілізувати свої сили, а в результаті над одним завданням сидить весь день.

Отже, організм потребує відпочинку і додаткового підживлення - полегшення режиму, збільшення тривалості сну, поліпшення харчування. Зверніть особливу увагу на те, що дитині в цей час необхідно відчувати себе захищеною, успішною, потрібною. Любіть її - це найосновніші ліки! Попіклуйтеся про ЇЇ приємні емоції, обговоріть, які завдання стоятимуть перед нею в новому навчальному році, яких успіхів вона хоче досягти, які нові предмети в неї з'явилися і чим вони будуть їй цікаві. Поговоріть про хобі і захоплення: про спорт, музику, малювання. І ніби між іншим порадьтеся з дитиною про те, як і де вона проведе свої наступні канікули. Це заспокоїть дитину і додасть оптимізму в навчанні.

Дуже важливо не пропустити перші симптоми дезадаптації, що вказують на втому дитячого організму. Наприклад: дитина забуває вдома зошит, підручник; не встигає записати домашнє завдання; почерк збільшується або навпаки — можуть чергуватися дуже великі і дуже маленькі букви, рядок різко йде вниз; збільшується кількість нелогічних помилок, описок; можуть виникнути скарги на головний біль, нудоту, безсоння; багато необдуманих рухів і дій; агресивність або загальмованість; безпричинний сміх або плач.

Щоб полегшити процес виконання домашнього завдання, організуйте місце для занять. Воно має бути структуроване: хай на столі, під столом, на полиці, в шафі буде більше коробочок, скриньок - кожна для своєї речі. Чітка просторова структура допомагає навести лад і в думках.
Ефективність виконання домашнього завдання значно зростає, якщо воно виконується з позитивним настроєм, тож прагніть відзначати навіть найменші успіхи дитини. А першокласників нехай чекає приємний сюрприз!
Робота мозку поліпшується, якщо займатися протягом світлового дня в добре провітрюваному приміщенні. Корисно збагатити повітря ароматом масла лимона, грейпфрута, кедра, які зменшують розгубленість, заспокоюють, дають ясність думок, відчуття стабільності і надійності.

Леся ЯВОРСЬКА, «Освіта України»

Категорія: Сторінка психолога | Додав: umni4ka (09.09.2010)
Переглядів: 499 | Рейтинг: 5.0/3
Всього коментарів: 0
avatar